Inkaso w przypadku zlecenia transportu w Niemczech
Inkaso w przypadku zlecenia transportu w Niemczech
Coraz czesciej polskie firmy transportowe wykonuja przewozy w Niemczech i w calej Europie dla niemieckich spedytorow. Przez to automatycznie coraz czesciej dochodzi do problemow przy powstaniu roszczen, ktorych w wiekszosci nie mozna rozwiazac w Polsce. Wielu niemieckich dluznikow nie reaguje na pisma polskich firm, jak i pomagajacym im polskich prawnikow. Przyczyna tego jest fakt, ze niemieccy dluznicy popadaja w zwloke w innymi kontrahentami i maja doswiadczenie w obchodeniu sie ze swoimi wierzycielami. Tak dlugo, jak w Niemczech nie toczy sie zadne postepowanie sadowe, nie istnieje tu dla tych firm zadne duze niebezpieczenstwo. Dlatego kazdy niemiecki przedsiebiorca wie, ze zanim rozpocznie sie postepowanie egzekucyjne, trzeba sie zaopatrzyc w tytul egzekucyjny.
wiekszosc
W wiekszosci przypadkow tytul ten trzeba zalatwic w Niemczech, poniewaz najczesciej wg CMR czy tez wg niemieckiego prawa (ogolne warunki umow) wniesienie skargi jest mozliwe w Niemczech i innych panstwach unijnych, ale nie w Polsce. Niemiecki dluznik tez to wie i najczesciej ignoruje pisma napominawcze z Polski lub obiecuje zaplate. Dopiero gdy wywrze sie na niego presje, nastepuje reakcja.
Wlaczenie niemieckiego prawnika moze spowodowac przyspieszenie zalatwienia sprawy. Niemiecki dluznik zdaje sobie sprawe z tego, ze sprawa jest powazna i ze przeciw niemu moze zostac wniesiona skarga.
.
Niemiecka Kancelaria Prawna Andreasa Martina – Berlin – Szczecin